Hestevognstyper kontra tidlige biltyper omkring 1900
I bilens barndom i årene omkring 1900 lignede bilerne hestevogne. Nogle af de første biltyper var faktisk hestevogne med påbygget … Læs mere
Karetmager & Vognhistoriker
I bilens barndom i årene omkring 1900 lignede bilerne hestevogne. Nogle af de første biltyper var faktisk hestevogne med påbygget … Læs mere
I 1897 undersøgte det i dag så kendte dækfirma Michelin forskellen i den nødvendige trækkraft for henholdsvis jernringe og luftringe … Læs mere
Om Hans Siversleths patenterede løsning på at fastgøre gummiringe på vognhjul. I slutningen af 1800-tallet og begyndelsen af 1900-tallet var … Læs mere
I første halvdel af 1800-tallet begyndte man i det små at afholde industriudstillinger i Danmark. Den første var i 1810, … Læs mere
En af landets store og anerkendte vognfabrikker uden for København var Kjøge Vognfabrik og Magasiner, der lå på Torvet 25 … Læs mere
Før bilen blev almindelig, var det hesten, der var den altafgørende trækkraft for herskabs- og sportsvogne, men ikke mindst landbrugs- … Læs mere